مسابقات

گزارش هفتمین مسابقه ریتد سریع

۵ تیر ۱۴۰۳

هفتمین دوره مسابقات ریتد سریع هیئت شطرنج رباط کریم به سرداوری عامر آمیخته در روز سه شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۳ به مناسبت عید غدیر خم ازساعت ۱۰:۳۰الی ۱۸:۳۰ در محل کافه شطرنج آزادی برگزار گردید.

این مسابقه با حضور ۴۸ بازیکن شامل ۴۲ ریتینگ دار به روش سوئیسی و به صورت سریع با کنترل زمان ۱۰ دقیقه به علاوه ۵ ثانیه فیشر در ۹ دور برگزار گردید.

لینک مسابقه در سایت نتایج

در این مسابقه ۷ بازیکن با ریتینگ بالای ۲۰۰۰ شامل سه استاد فیده شرکت داشتند.

براساس تاکید فدراسیون کد سیستم جامع برای بازیکنان اجباری بود که با کمک مجریان مسابقه به بازیکنان برای دریافت کد این امر به بهترین شکل تا حد امکان صورت گرفت، در این راستا تعدادی از شرکت کنندگان که در لحظات آخر برای شرکت در مسابقه اعلام آمادگی نمودند بدلیل نداشتن کد سیستم ‌جامع از حضور در مسابقه جا ماندند.

یکی از نکات قابل توجه این مسابقه پخش زنده میز ۱ و میز ۲ برروی سایت لیچس (این لینک) و با استفاده از برنامه clono برای اولین بار بود که توسط تیم داوری هیات شطرنج رباط کریم بر پا گردیده بود.

میز ۱ آخرین دور هفتمین مسابقه ریتد رباط‌کریم – سفید: استاد فیده امیرحسین درودگر (۲۱۷۶) – سیاه: عرشیا نشان (۱۹۱۸)

از دیگر نکات قابل توجه این مسابقه حضور پدیده های شطرنج کشور عرشیا نشان شطرنجباز زیر ۱۴ سال که به مقام سوم و دیگر پدیده این مسابقه شطرنجباز زیر ۱۰ سال صدرا روشنتاب بود که در ردیف دهم جدول ایستاد ‌و مقام برتر زیر ۱۶ سال را از آن خود نمود.

و در پایان رقابت‌ نفرات برتر بر اساس امتیاز و پوئن شکنی ها طبق آیین نامه  به شرح ذیل تعیین گردید:

  1. مقام اول قهرمان: استاد فیده امیر محمد حمیدی (۷.۵ امتیاز)
  2. مقام دوم: استاد فیده امیرحسین درودگر (۷.۵ امتیاز)
  3. مقام سوم و‌ پدیده این مسابقه: عرشیا نشان (۷ امتیاز)
  4. مقام چهارم: استاد فیده امیر حسین کاشفی (۶.۵ امتیاز)
  5. مقام پنجم: میثم عابد (۶.۵ امتیاز)
  6. مقام برتر ریتینگ زیر ۱۸۲۰: آرمان کشیشی ( ۶.۵ امتیاز)
  7. مقام برتر زیر ۱۸ سال: امیرحسین رحمت پیشه (۶ امتیاز)
  8. مقام برتر زیر ۱۶ سال (پدیده دیگر این مسابقه): صدرا روشن تاب (۶ امتیاز)
  9. مقام برتر زیر ۱۴ سال: ابوالفضل ایمانی (۵ امتیاز)
  10. مقام برتر زیر ۱۲ سال: ایریک تقی نژاد (۴.۵ امتیاز)
  11. مقام برتر زیر ۱۰سال: محمد جواد باغی (۴ امتیاز)

از نفرات برتر با اهدای جوایز نقدی که حدود هفت میلیون تومان بود و اعطای حکم قهرمانی و مدال طبق آیین‌نامه تقدیر و تشکر بعمل آمد.
بهترین عملکرد در این مسابقه متعلق به استاد فیده امیرمحمد حمیدی با عملکرد ۲۱۵۹ و بیشترین افزایش ریتینگ را عرشیا نشان با ۸۶ واحد افزایش ریتینگ داشتند.

شایان ذکر است حضور جناب هدایتی معاونت محترم اداره ورزش و جوانان در روز مسابقه در کافه شطرنج آزادی دلگرمی و انگیزه بیشتری به شطرنجبازان و برگزار کنندگان مسابقات ارائه نمود.

 

عامر آمیخته

به طور کلی می‌توان فعالیت‌های من رو در سه زمینه ۱. منطق ۲. شطرنج و ۳. روانشناسی موفقیت خلاصه کرد. از آنجا که عاشق زندگیم صرفاً کاری را انجام می دهم که از آن لذت ببرم؛ منطق برایم حتی بیش از شطرنج یک بازی لذت بخش مفید است که علاوه بر اینکه غذای کودک درون من است، حس عقلانیت بالغ درونم را نیز ارضاء می کند. می خواهم در جهت گسترش منطق در ایران عزیزمان موثر باشم و کمک کنم در این رشته عزیزان به کارهای گروهی بیشتر روی آورند. به علاوه به این علاقه دارم که منطق رو در موضوعات روانشناسی بالاخص روانشناسی تحلیلی (یونگی) بکار ببرم. و از آنجا که به نظر من خواستن مهم‌ترین مسئله برای قدم گذاشتن در جاده موفقیت است، موضوع پایان‌نامه و رساله‌ام رو به آن اختصاص داده‌ام.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 1 =

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا